Καίτη Μεσσηνέζη

Βιογραφικό

Γεννήθηκε στη Μυτιλήνη. Έζησε τα παιδικά της χρόνια στο νησί, όπου τελείωσε το Γυμνάσιο. Το τραγούδι, η κιθάρα, το θέατρο, η ζωγραφική ήταν ο τρόπος έκφρασής της. Τελικά την κατέκτησε η ζωγραφική. Σε ηλικία 12 ετών παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής με αλληλογραφία και τελείωσε με έπαινο τη σχολή ABC, με δάσκαλο το Φάνη Γαλανό. Μετά το Γυμνάσιο ήρθε μόνιμα στην Αθήνα, όπου σπούδασε σχέδιο και χρώμα στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και Γραφικές Τέχνες στις Σχολές Δοξιάδη.

Δάσκαλοι της ήταν οι: Π. Σαραφιανός, Ι. Μόραλης, Α. Τάσσος, Π. Γράβαλος, Η. Δεκουλάκος και ο αμερικανός ζωγράφος Schoener, κοντά στον οποίο τελειοποίησε τις γνώσεις της στην ακουαρέλα. Σε ειδικά τμήματα του Μουσείου Μπενάκη διδάχτηκε παραδοσιακή αγιογραφία και κόσμημα με την Ανθή Βαλσαμάκη. Κοντά σε παραδοσιακούς μαστόρους της πατρίδας της έμαθε την τέχνη του βοτσαλωτού.

Διαβάστε περισσότερα

Για το ζωγραφικό της έργο έχουν γραφτεί πολλά δοκίμια και κριτικές, τις οποίες υπογράφουν η Αθηνά Σχινά κριτικός και ιστορικός τέχνης του Παν. Αθηνών, ο Στέλιος Λυδάκης ιστορικός τέχνης του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο τεχνοκρίτης Β. Κουντουρίδης, και πολλοί άλλοι αξιόλογοι άνθρωποι των
γραμμάτων και των τεχνών.

Έργα (Συλλογή)

Η Ζωγραφική της Καίτης Μεσσηνέζη

Η

Καίτη Μεσσηνέζη ένας άνθρωπος διαισθαντικός και ευαίσθητος, με παρατηρητική οξυδέρκεια και αφαιρετικές ικανότητες εκφράζεται δημιουργικά εδώ και χρόνια, μέσα από τα εικαστικά έργα της. Ιδιαίτερα η ζωγραφική, είναι ο τομέας στον οποίο έχει περισσότερο επικεντρωθεί, αντλώντας συνήθως τις εμπνεύσεις της από τον γενέθλιο της τόπο την Μυτιλήνη. Η φύση της Μυτιλήνης, αλλά και γενικότερα εκείνη του μεσογειακού χώρου αποδίδονται μέσα από μία ψυχοδυναμική κάθε φορά διάθεση, όπως άλλωστε και οι άνθρωποι των οποίων τα πορτρέτα κεντρίζουν φυσιογνωμικά το ενδιαφέρον της ζωγράφου, δραστηριοποιώντας στη συνέχεια την αυτονομία της φαντασίας της.

Σε κάθε περίπτωση, στόχος της δεν είναι να ανταγωνιστεί την εκάστοτε οπτική πραγματικότητα, ούτε πρόθεσή της είναι να διαμορφώσει έργα με προσομοιωτική αληθοφάνεια. Το τοπίο για εκείνη μέσα από τις όψεις και τις εκδοχές με τις οποίες αποκαλύπτεται στο ευαισθητοποιημένο της βλέμμα, μετατρέπεται σε ένα είδος ετεροπροσωπίας του “εαυτού”. Επομένως, το τοπίο μετατρέπεται σε ένα πεδίο  διαλεκτικών αντανακλάσεων που αφορούν το υποσυνείδητο και τις προκαλούμενες μεταισθήσεις που διαμορφώνει η στιγμιαία πραγματικότητα, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την ρευστότητα και τις διακυμάνσεις των ωρών και των ημερών του χρόνου και των εποχών της φύσης.

Η ζωγράφος έχει φιλοτεχνήσει έργα με ακουαρέλα, λάδι και μεικτή τεχνική.

Και οι τρεις εκφραστικές δυνατότητες μέσα από τα συγκεκριμένα υλικά, προϋποθέτουν άριστη γνώση σχεδίου. Παρά ταύτα, οι καλλιτεχνικές της δυνατότητες διακρίθηκαν και σε άλλα είδη, όπως είναι η αγιογραφία και τα βοτσαλωτά δαπέδου, στα οποία επιδόθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία.

Διαβάστε περισσότερα

Η πραγματικότητα λειτουργεί ούτως ή άλλως ως ερέθισμα για την Μεσσηνέζη, έχοντας η ίδια συνειδητοποιήσει πως δεν πρόκειται για μία μονοδιάστατη και αναλώσιμη εν τέλει συνθήκη. Η πολυφωνική, δική της, εικαστική πραγματικότητα του φυσικού χώρου ενανθρωπίζεται  χωρίς να προσωποποιείται. Με τις γοργές, αυθόρμητες πινελιές και το είδος της μελετημένα αυτοματικής χειρονομίας που χρησιμοποιεί, σχεδιάζει και φορτίζει χρωματικά το ζωγραφικό πεδίο της και από την άλλη πλευρά το σχέδιο είναι εκείνο που συναισθηματικά χρωματίζει τις εντάσεις και τις δομές της σύνθεσης. Μιας σύνθεσης, η οποία αναδύει από το βάθος προς την διαποτιζόμενη με χρώματα επιφάνεια, ποιοτικές διακρίσεις και αυξομειούμενων δονήσεων, που σταθμίζουν την ρευστότητα προσδίδοντας υφολογικό χαρακτήρα στις οργανικά συνεχόμενες και εσωτερικευμένες μεταλλαγές.